DIGITALE MARKETING

Courante geeft vorm en inhoud aan brand en social engagement

STRATEGISCH BREIN, CREATIEF HART

Tegenwoordig is er meer content om ons heen dan ooit tevoren. Het is nog nooit zo moeilijk geweest om organisaties te herkennen, laat staan te onthouden. In deze tijd kan zelfs degelijke creativiteit verloren gaan als niet precies de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep en in de juiste context een positieve ervaring oplevert. De uitdaging is om behalve kwaliteit ook relevantie te bieden. Organisaties die dit voor elkaar krijgen zijn succesvol, zelfs in een markt die luidruchtiger is dan ooit.

AI-DRIVEN SEMANTIC SEO

Als je focust op keywords en rankings dan loop je al snel vast in het SEO-moeras. Een zoekresultaat vertelt een verhaal over jouw merk, aanbod en reputatie. Zoekmachines geven de gebruiker controle over wat zij zoeken, leren en kopen. Dat is een kans en tegelijk een uitdaging.
Content is pas relevant als deze in de juiste context gepresenteerd wordt. AI-driven semantic SEO is de nieuwe manier waarop je in de context gevonden wordt. Zelfs de beste content presteert onder de maat, als deze op de verkeerde plek zichtbaar is.
Hiermee leg je voor je organisatie de basis voor verder organisch groeien. Zeker als je je realiseert dat 93% van de online-ervaringen begint via een zoekmachine (Forbes). Met AI-driven semantic SEO bereik je de zoeker die niet aan jouw organisatie denkt tijdens het zoekproces.

Hoe gaan wij te werk?

Zoekmachines hebben moeite teksten op websites te interpreteren. Veel aannames in teksten zijn impliciet die wij als mensen meteen begrijpen. Samen met de organisatie zetten wij alle expliciete en impliciete kennis, feiten en informatie om in voor zoekmachines begrijpelijke taal.
Onze techniek, Datamachine Workbench, is AI gedreven. Hoewel onze AI-vaardigheden op een hoog niveau staan blijft de mens en de menselijke maat altijd ons uitgangspunt. Wij kiezen er altijd voor om menselijk te blijven. Wij zetten altijd de mens centraal, omdat data ons veel kan vertellen, maar vertelt ons niet wie wij zijn, wat ons drijft en wat wij willen uitdragen. AI-driven semantic SEO heeft bij ons altijd het doel de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep en in de juiste context aan te bieden.



Wil je stijgen in de ranking?     Call us 
Praat met ons
 

 
Yellow line

CONTENT MARKETING

Content die verbindt

Ranking is belangrijk, maar relevante content is het hart en ziel van waar je als organisatie voor staat en bepaalt uiteindelijk wat marketinginspanningen opleveren. De kwaliteit van de content staat centraal in elke marketingcampagne. Dit is waar jouw klanten van houden. Dit is wat ze, onthouden, vertellen en delen met vrienden. Als je jezelf bewijst als een relevante en informatieve bron, dan zal jouw publiek je als snel waarderen als een betrouwbare bron. En gaan misschien zelfs wel van je houden. Misbruik je het vertrouwen dan word je als irritant ervaren, of nog erger helemaal niet meer gevonden.

Hoe gaan wij te werk

Content staat nooit op zich. Het is op de eerste plaats een afspiegeling van wie je bent en wat je drijft. Daarnaast wordt content pas relevant als het in de juiste context wordt aangeboden. Ook moet de content ook bijdragen aan de doelen die de organisatie zich heeft gesteld.
Wij kiezen daarom altijd voor een holistische aanpak om te komen tot een logisch en consistent verhaal. Analytics, business intelligence en AI-driven semantic SEO zijn dan ook een integraal onderdeel van onze aanpak. Deze holistische aanpak vraagt niet om een techneut, maar een partner.
Dit is precies wat Courante voor staat.



Wil je content die verbindt?     Call us 
Laten we samenwerken
 

 
Yellow line

ANALYTICS + BUSINESS INTELLIGENCE

Organisaties verzamelen meer data dan ooit. Het blijkt dat het krijgen van waardevolle en bruikbare inzichten vaak ongrijpbaar is. Data is nu de drijvende kracht achter bijna elke beslissing. Ook als dat het niet is, dan is het wel het streven. Organisaties verzamelen daarom data op ongekende schaal.
Het verzamelen van data is niet het probleem. De uitdaging ontstaat pas nadat de data is verzameld. Wat betekent het? En zelfs als je weet wat het betekent, wat moet je doen? Dit zijn geen data vraagstukken, maar inzicht vraagstukken. Als inzichten verborgen blijven, mis je kansen en herhaal je misschien weinig succesvolle strategieën.

Hoe gaan wij te werk

Wij verzamelen context, niet alleen maar getallen. Wij maken daarbij gebruik van AI-gedreven technieken om deze context inzichtelijk te maken. Dit zijn o.a. dezelfde technieken die wij ook gebruikt hebben bij de ontwikkeling van de Datamachine. Daar zijn wij best wel trots op. De analyses helpen ons bij het vaststellen of ons verhaal weerklank ondervindt. Deze inzichten zijn belangrijk maar zijn geen vervanging voor de motivatie en loyaliteit van echte mensen.
Wij maken gebruik van een aantal verschillende analyse platforms en kunnen data vanuit verschillende bronnen integreren. Het doel hierbij is niet om een leuk dashboard te maken maar om inzicht in de context te bieden. Hiervoor maak wij veelvuldig gebruik van data visualisatie. Met betere inzichten en visualisatie is de koppeling met de doelen van de organisatie een stuk eenvoudiger geworden.



Laat jouw data ook spreken     Call us 
Bel ons