Datamachine

Search engine optimization SEO

CONTENT MARKETING MET AI-DRIVEN SEMANTIC SEO

Als professioneel online marketeer ben je continue alert op de ranking van je webpagina’s. Het gebruik van de juiste keywords, het optimaliseren van de pagina’s en teksten, het toevoegen van rich snippets en het zorgen voor voldoende backlinks. Kortom jouw domein en onderwerp hebben autoriteit en zijn keyword geoptimaliseerd.

Met AI-driven semantic search maak je de volgende stap in het optimaliseren voor longtail zoekvragen over jouw domein en onderwerpen. Op deze wijze is het strakke keurslijf van keyword search optimalisatie niet nodig. AI-driven semantic search bied je de mogelijkheid om context toe te voegen aan de content pagina’s en deze rijke contextuele informatie vindbaar te maken in de searchengine’s.

Hiermee benut je de 60% van het longtail zoekverkeer inclusief voice over jouw domein en onderwerpen wat het organisch verkeer op jouw website vergroot. Je put hiermee uit een contentbron waar je met keywords optimalisatie nauwelijks bij kunt. AI-driven semantic search is een onmisbaar onderdeel voor het online organisch groeien met de inzet van content marketing.

Long tail - versus - keywords search

seo_volume_graphic V1.1

In de tekening is het verschil weergegeven tussen keyword search en longtail search. Het aanbieden van geringe context door middel van keyword optimalisatie en het aanbieden van veel context door het toepassen van AI-driven semantic search optimalisatie. Het long tail en voice zoeken zijn nu al goed voor 60% van alle zoekvragen.

Hoe werkt het?

Datamachine_Platform

Stap 1: Invoeren van informatie

Met behulp van de Datamachine Workbench de kennis toevoegen aan de Knowlegde Graph. Het beste resultaat behaal je als je er regelmatig nieuwe content wijzigt en toevoegt. Dit kunnen activiteiten zijn, maar ook achtergrondinformatie over schrijvers, acteurs, kunstenaars, onderzoeken gebeurtenissen, verhuringen, ervaringen, blogs, FB-posts, ratings en andere informatie om vanuit verschillende invalshoeken online zichtbaar te zijn.

Stap 2: Toevoegen context uit externe bronnen

Door juist externe bronnen te gebruiken zoals bijv. fanpagina’s, reviews, WikiData als grootste databank ter wereld, onderzoeken, recreatieve bronnen, etc. kun je een completer en rijker beeld genereren over jouw organisatie voor (potentiële) bezoekers.

Stap 3: Kennisrepresentatie

De gebruikte technieken en tools in de Datamachine Workbench zorgen ervoor dat de ingevoerde informatie met behulp van AI in het juiste format komt zodat de computer het begrijpt.

Stap 4: Link op website/webpagina’s

De kennis uit de Datamachine Workbench wordt via een API geladen op de webpagina’s van de website.

Stap 5: Feedback

Optimalisatie op basis van resultaten.

Gebruik van Artificiële Intelligentie is onmisbaar

Computers kunnen niet redeneren aan de hand van tekst
Neem de volgende vier zinnen:

  1. Jan Jansen is de CEO van ACME Corp.
  2. De CEO van ACME Corp. zit op een zeilboot in de Golf van Mexico.
  3. Er vaart slechts één boot in de Golf van Mexico.
  4. Er is een zeilboot omgeslagen in de Golf van Mexico.

Iedere lezer begrijpt onmiddellijk dat Jan Jansen, de CEO van ACME Corp., in problemen is. Echter de zoekmachines begrijpen de context niet en vatten het op als vier losse zinnen. Met AI-drive semantic search optimalisatie kun je alle zoekmachines duidelijk maken wat de context en onderlinge samenhang is tussen de vier zinnen, zonder dat je tekst hoeft aan te passen voor keyword optimalisatie. De Artificiële Intelligentie zorgt ervoor dat alle impliciete kennis, die mensen direct begrijpen zoals in het voorbeeld hiernaast, ook door computers (zoekmachines) begrepen worden.

Op deze wijze is het mogelijk om informatie op een pagina aan elkaar te koppelen, maar ook om informatie tussen pagina’s te verbinden. Hierdoor is het mogelijk informatie van de website te koppelen aan posts op Facebook, foto’s op Instagram, films op YouTube, etc. Alle kanalen die je inzet voor jouw communicatie is in één eigen knowledge graph met elkaar verbonden en gedeeld met de zoekmachines van Google, Bing, Yahoo en Yandex.

Voordelen van het gebruik van Datamachine Platform

  • Verhoog je zichtbaarheid gericht op meer (nieuwe) bezoekers, klanten en donateurs. Als basis voor content marketing.
  • Meer engagement en hogere klanttevredenheid.
  • Hogere conversie en hogere opbrengsten.
  • Geen directe kosten aan online-advertenties.
  • Meer traffic on- en offline op de eigen website en social media sites.
  • Gebruik van Datamachine Platform is ook geschikt voor de niet-technische gebruiker.
  • Gebruik van een op maat gemaakte Knowledge Graph met AI die ieder moment geactualiseerd kan worden.

Wat kun je verwachten?

Samen met de organisatie zetten wij alle expliciete en impliciete kennis, feiten en informatie om in voor zoekmachines begrijpelijke taal. Onze techniek, Datamachine Workbench, is AI gedreven. Hoewel onze AI-vaardigheden op een hoog niveau staan blijft de mens en de menselijke maat altijd ons uitgangspunt. Wij zetten altijd de mens centraal, omdat data ons veel kan vertellen, maar ons niet vertelt wie wij zijn, wat ons drijft en wat wij willen uitdragen. AI-driven semantic SEO heeft bij ons altijd het doel de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep en in de juiste context aan te bieden.



Wil je de volgebde stap zetten met content marketing?     Telefoonnummer Online Marketing Bureau Courante 
Praat met ons