OVER ONS





Onze filosofie

Wij geloven dat oprechtheid en authenticiteit de dragers zijn van de continuïteit van de organisatie. Onze ervaring is dat organisaties die vanuit oprechtheid en authenticiteit werken en handelen succesvoller zijn. Vanuit deze zienswijze helpen wij jouw organisatie graag verder.
Ons denken en handelen is gebaseerd op brand & social engagement. Het gaat over betekenis, oprechtheid en vertrouwen. Hoe blijf je relevant voor huidige en toekomstige bezoekers? Hoe kun je slimmer en efficiënter werken in een transparante digitale wereld? Hoe bereik je (nieuwe) doelgroepen, hoe krijg je extra inkomsten? Hoe ga je uit van je kracht als merk, je onderscheidend vermogen en maak je tegelijk de beweging richting toekomst? Hoe anticipeer je op een geloofwaardige manier op disruptieve ontwikkelingen?
Op basis van technologische ontwikkelingen, kwalitatief onderzoek en trends werken wij samen met de organisatie een visie uit met oog voor businessmodellen van de toekomst. Op zoek naar de intrinsieke motivatie van de organisatie. Vanuit bezieling en oprechtheid, rekening houdend met een wereld met minder resources waar slimmer en efficiënter gewerkt moet worden. Of de organisatie nu klein of groot is, om brand & social engagement toe passen heeft men idealiter drie zaken nodig: betekenis, oprechtheid en vertrouwen.

drs Nicole Couwenbergh

managing partner / senior adviseur

“Ik ben graag meewerkend adviseur en breed georiënteerd. Dat houdt mij scherp, resultaatgericht en met beide benen op de grond.”
Na mijn studie bedrijfseconomie aan de UvA in 1990 ben ik als marketeer aan zowel bureau- als klantzijde werkzaam geweest, met als specialisme de inzet van neurale netwerken voor het voorspellen van klantgedrag. Hiervoor heb ik in samenwerking met de RUG een foundation opgezet voor het verdiepen van kennis op het gebied van marketing met behulp van Artificiële Intelligentie.
Al sinds 2000 werk ik met veel plezier en enthousiasme voor diverse opdrachtgevers in de sectoren natuur, kunst en cultuur en goede doelen. Daarbij kan ik mijn bedrijfseconomische studie, kennis en ervaring op het gebied van marketingcommunicatie en artificiële intelligentie goed inzetten. Zoals bij het bedenken van business- en verdienmodellen, bij marketing- en communicatievraagstukken, positionering, strategie en houden van diepte-interviews. En alles wat er nog meer komt kijken bij dit interessante en prachtige vak. Ik werk met veel plezier en passie voor onze bijzondere opdrachtgevers!
Nicole Couwenbergh

drs Michiel Monté MSc.

partner / knowledge engineer

"Ik gebruik mijn analytisch vermogen om buiten de geijkte paden oplossingen te vinden voor de vraagstukken van onze opdrachtgevers.”
Na mijn studie bedrijfseconomie en bestuurlijke informatica aan de UVA, heb ik als interim manager bij diverse bedrijven gewerkt. Zoals de Jaarbeurs, Achmea, KPN en Euro-RSCG. Daarnaast heb ik internationale ervaring opgedaan bij de Toronto Dominion Bank in Canada. Ik bied onze opdrachtgevers meerwaarde door mijn brede ervaring op het gebied van zowel bedrijfseconomie als kennismanagement. Hierdoor verhogen wij de kwaliteit en impact van business intelligence binnen de organisatie en zorgen dat data en insights leidend zijn bij het nemen van strategische en operationele (marketing)beslissingen. Deze ervaring is een waardevolle aanvulling op de expertise binnen Courante in deze tijd van steeds meer data-gedreven organisaties.
Michiel Monté